الخميس، 22 نوفمبر، 2012

مليونتى ومليونيتك وأتفرقوا المليونيات

بمناسبه الدعوة للنزول بكرة

حته من الارشيف






------------------------------
وصلنى 4 دعوات على الفيسبوك لحضور 4 مليونيات مختلفة كلها يوم الجمعه 13 مايو
مليونية دعم الانتفاضة الفلسطينية

ودى بينادوا بيها من كام شهر لاشعال انتفاضة فلسطينية جديدة يوم 15 مايو

مليونية الوحدة الوطنية

ودى ردا على أحداث أمبابه والفتنة الطائفية

مليونية " السلفى اللى بجد "

دى علشان نقول للناس اننا السلفيين مسلمين من واجبنا حماية الكنائس ولو حتى فيه
|
يهود ف البلد هنحمى معابدهم لأن

و مليونية – او عملية تنظيف وتزين المنطقة

كل المليونات دى هتكون ف ميدان التحرير طبعا ماعدا المليونية الاخيرة دى

كدة المفروض ان هيبقى فيه 3 مليونيات ف الميدان وكل مليونيه مالهاش دعوه بالمليونيه التانيه
أو قد يكون فيه تعاون بين كل مليونيه من دول مع المليونيتين التانيين

يعنى لو الغدا ف مليونية من دى مكفاش ممكن نستلف رغيفين عيش ولا حاجة من

 المليونية اللى جانبنا بقى ماهو الجيران لبعضيها ..أقصد المليونيات لبعضيها

.... أو ممكن نستلف ميكروفون أو يافتتين تلاتة نتصور بيهم قدام الكاميرات ...المهم

اللى مش كويس بقى ان مليونية من دول تطلع خبيثة وتدس الدسائس لتوقيع المليونيتين

 التانيين ف بعض يعنى مليونيه نمامه موقعتيه كده

وهنا بقى تحصل مشكلة بين المليونيتين التانيين ويحصل ضرب طوب ومولوتوف بقى

 وتبقى مدعكه

ومليونيه " عدم محاكمة مبارك" تشمت فينا بقى ويقعدوا يقولوا " ولا يوم من أيامك يا

 ريس"

وتيجى ملوينيه رابعه تصلح بين المليونيتن دول وتسمى نفسها " مليونية الوحدة

 المليونية "


انا دلوقتى محتار أشترك فأنه مليونية بالظبط

يعنى مليونية " السلفى اللى بجد " بما انى سلفى فالمفروض أشارك علشان لو

 ماشركتش هبقى سلفى مش بجد وممكن السلفية يقيموا عليا الحد " غير قطع الودان "

أو مليونية دعم الانتفاضة الفلسطينية – ومين فينا مش عايز القدس يتحرر من دنس

 اليهود

طب أروح مليونية الوحدة الوطنية لأن دى الازمة الحالية ف مصر والبلد مولعه بين

 المسلمين والنصارى ؟؟

ولا أروح أنظف الشارع وأزينة وأهى النظافة من الايمان

ما هو لو أنا ماشركتش ف ولا مليونية من دول هيتهمونى يا أما انى مش سلفى بجد

 وهيقيموا عليا الحد " غير قطع الودان طبعا "

أو هيتهمونى أنى سبب الفتنة الطائفيه وأنى متجوز نصرانيه وأسلمت ومخبيها فى الدير

 بتاعى وبعذبها

أو هيتهمونى أنى ما بحبش القومية العربيه ومش غيور على المسجد الاقصى الاسير

ولو مانزلتش حملة النضافة أكيد هيقولوا انى مش وطنى وماتغيرتش بعد 25 يناير

انا ما بحبش حد يزايد على وطنيتى ...أنا هعترف علشان الكل يعرف أنى وطنى وانى

مع ثورة يناير

وان مبارك لازم يتحاكم وان الوحدة الوطنية دى شىء مهم وان الصليب والهلال دول

 جزء لا يتجزأ

يا أخوانا أنا عندى مليونية تانية خالص يوم الجمعه اللى هو يوم ميلاد " على بن هيثم " ولدى
لاء لاء أنا مش هعمله مليونية علشان عيد ميلادة لاء لالالالا

انا عندى مليونية تانية خالص مليونية مليانة رمل وزلط وأسمنت وطوب وما بصدق

 يوم أجازتى أنجز شوية من المليونية دى فى "أبني بيتك " البيت الصغنون اللى بابنى

 فيه بقالى سنتين ومش عارف أخلص

ياريت يا أخونا تطلعوا وطنيين فعلا وتجيبوا كام مليونية وتيجوا تساعدونى فى

 مليونيتى

ربنا ما يزنؤكوا ف مليونية

هنشيل شوية رمل أعتبروها أعلام من اللى هتشيلوها فى التحرير

وشوية طوب ...بدل الطوب اللى هتحدفوا بيه بعض

وقال على رأى المثل مليونيتى ومليونيتك وأتفرقوا الميلونيات